Grannuppdatering

Konstigt nog hjälpte arga meddelanden till grannen – hon kom ner ett par dagar senare och bad om ursäkt och vi slöt en överenskommelse om att hon inte ska klonka i golvet i sovrummen på kvällar/nätter. Det är ibland lite si och så med det, men har absolut inte samma omfattning som tidigare, och det är så skönt! Jag kan känna mig som fången i mitt sovrum när det klonkar – jag menar, var ska jag annars sova? – men nu har den upplevelsen definitivt minskat. Jag känner mig inte direkt uppskattad av mina grannar, men åtminstone till en del respekterad. Det var starkt av grannen och komma ner och prata med mig. Där växte min respekt för henne.

Det är också så att jag egentligen inte vill bo där jag bor. Därför tar jag allt som är minsta negativt som händer som en intäkt för att vi borde flytta. Jag letar och letar efter ett bättre ställe att bo på. Men det finns inte (ok, en bostadsrätt på St Paulsgatan med fönster i fyra väderstreck, men… Den var inte billig, om man säger så). Undrar vad det betyder, att jag inte hittar något bättre?

Kommentera

